Schildusz

Mondok 10 okot, hogy miért itt pihenj a szabadság alatt – Narnia megelevenedik

Aki követi Instagram oldalunkat, láthatott fotókat egy csodás helyről, ahol már többször jártunk. Ezt a piknikes – kirándulós tippet hoztam el, egy igazi country kikapcsolódást! Gyerkőcökkel, vagy kettesben is kipróbálható. Ha romantikus sátorozásra vágyunk , vagy inkább kitessékelnénk a gyerekeket a kütyümentes szabadba, látogassunk  el a Duna ezen mesés szakaszához.

Hol található?

Győrből Gönyűn keresztül lehet eljutni ide, Ács felé haladva a 101-es km jelző tábla előtt kell bekanyarodni.

Mi vár itt ránk?

1. nyugalom
  2. tökéletes feltöltődés a természetben, Narniában
  3. a hullámok tengert idéző csapkodása
  4. pecás élmények
  5. szalonnasütés vagy bográcsozás
  6. sátorozás
  7. napozás
  8. kincskereső küldetés
  9. hosszú séta, sportolási lehetőség
  10. önfeledt szórakozás

kiszakadni a mindennapos hajtásból, és kicsit átadni magunkat a pihenésnek. Persze azért ha gyerkőcökkel megy az ember, nem tud teljesen kikapcsolódni, hiszen vízparton vagyunk, és még  tüzet is gyújtunk, ezért szurikáta üzemmódba kapcsolunk, és sasoljuk őket. Ideális feltöltődés nekik is, hiszen, mint megtudtuk, fellelhető itt a futóhomoktól kezdve a simis homokon át Narnia varázslatos világa is. Szeretem Narnia krónikáit, így mikor a gyerekek megmutatták a helyet, rögtön oda is képzeltem magam. Pecázni is lehet, hal is van bőven, csak győzzük kifogni!

Természetesen a gyerekek engedték vissza a halacskákat a vízbe, ez szintén hatalmas élmény volt. A horgászat mellett kincskereső küldetésekre is indulhatunk. Rengeteg szép kagyló, kavics van a parton, amit begyűjthetünk, és otthon akár egy befőttes üvegbe beletehetjük. Így az emlékekből egy szép dekorációnk is lesz.

A Duna- parti móka elengedhetetlen része a szalonnasütés. Nagyon sok száraz fa, uszadék fa található a parton, de azért nem árt felkészülni, hogy könnyen, gyorsan tüzet tudjunk rakni. Aki szeretne, vihet nyársat is, mert akkor nem megy azzal az idő, hogy keresgélni kell a megfelelőt. Mi direkt nem vittünk, az is egy tök jó programnak bizonyult, hogy a gyerkőcök megkeresték, és kifaragták a nyársakat. Így a saját kézműves munkájukkal elégedetten fogyaszthatták az ebédet.

A szalonnasütés pedig nem létezik mályvacukor nélkül.  Bevallom, én most próbáltam először ezt az amerikai őrületet, nem voltam elragadtatva tőle, de persze mi csak megkóstoltuk, a mályvacukor szakértők örömmel tűzdelték fel, és sütötték meg, és majszolták boldogan.

Kipróbáltuk már ezt a helyet a múlt nyáron is, akkor sátoroztunk, bográcsoztunk igazi romantikus hangulatban. Arra kell figyelni, hogy a sátor jó messze legyen a víztől, mert esetleg éjjel meglepődhetünk, ha a lábunkat megcsiklandozza egy hullám. Az elhaladó uszályok pedig csak fokozzák ezt, főleg, ha kettő egyszerre érkezik.

Ha csak a semmittevésre vágyunk, tökéletes hely, hogy olvasással, napozással töltsük az időt, kivihetjük a kedvenc könyvünket, társasjátékokat, vagy akár rejtvényt is fejthetünk. Labdázni, tollasozni is van lehetőség, de tehetünk egy hosszú sétát végig a parton, miközben teljesen elfelejthetjük a zűrös hétköznapokat. Mostanában szívesen írom itt a bejegyzéseim vázlatait is.

Ha ott is töltjük az éjszakát, minden ételt gondosan csomagoljunk el, mert a rókák, és az ott állomásozó aranysakálok szívesen lecsapnának rá, mikor mi már az igazak álmát alusszuk.

Alapszabály, amit azért nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a tüzet mindig oltsuk el, még akkor is, ha úgy tűnik, már semmi nincs belőle! Ha közel a parthoz csináljuk a tűzrakó helyet, maga a Duna gondoskodik róla, hogy biztosan ne gyújtsuk fel az erdőt.

A bejegyzés saját fotókat tartalmaz.

Ha kedvet kaptatok , kerekedjetek fel, és csodáljátok meg!

Ha tetszett Nektek ez a bejegyzés, vagy szeretnétek hasonlót olvasni, osszátok meg, és kövessetek bennünket a Facebook, Instagram, Pinterest oldalunkon, YouTube csatornánkon! Csatlakozzatok zárt Facebook csoportunkhoz, amit ezen a néven találtok meg: Country élet- vidéki stílus, ahogy mi látjuk!

Te mit gondolsz erről? :)